"La gratitud no és
només la més gran de les virtuts si no la mare de totes les altres" Ciceró.
La societat on estem
endinsats s'ha caracteritzat durant segles per la competitivat i no pas per la
cooperació entre els sers. De fet percebre la vida com una amenaça pot acabar
fent que ella ens reaccioni amb aquesta vibració. Quan sintonitzem amb
l'amenaça, la nostra emissora individual es situa en la banda de freqüència
ajustada per captar-la, llavors en trobar-nos-hi endinsats ens reforcem i
encara subratllem més la idea inicial.
I tan senzill que seria sintonitzar
en la confiança...
D'alguna manera podríem dir
que no només no se'ns ha ensenyat massa premisses metafísiques per evolucionar
individual i col·lectivament si no que la mentalitat regnant ha estat enfocada
sota la graduació d'unes diòptries de caire darwinià i bona part de la societat
segueix aquella línia de qui primer és, primer omple.
Tot plegat, fa pensar... I
tot rumiant podem veure que la por és qui ens condueix a la desconfiança i
alhora ens la reforça.
La por és com una gran
teranyina; pretens apartar-la i en tocar-la se t'enganxa. Cal analitzar aquesta
nostra teranyina i veure d'on prové i en percebre quins són els seus punts
febles podrem no pas evitar-la si no entendre-la i així tot relativitzant, s'anirà
reduint la seva gegantina extensió inicial.
Ara bé, pel que fa a la
desconfiança penso que pot ser interessant analitzar on es percep a nivell
somàtic.
Entenc que el cor és la seu de la confiança superior, tant quan està
esplendorosa com quan està deficitària. No és cert que quan confiem se'ns eixampla
aquesta víscera?, tot i que quan perdem la confiança a la vida pot apareix un
bloqueig, un doloret en aquesta zona.
A fi i efecte d'anar
desbloquejant aquest nostre centre cardíac veig com a fonamental
anar fent les paus amb la nostra personal existència; d'aquesta manera, en alliberar-nos donem l'oportunitat de que Anahata entri en la seva màxima expressió i conseqüentment s'eleva el nivell de consciència ara bé en cas contrari entraríem en el reialme del ressentiment, l'amargor de la vida.
anar fent les paus amb la nostra personal existència; d'aquesta manera, en alliberar-nos donem l'oportunitat de que Anahata entri en la seva màxima expressió i conseqüentment s'eleva el nivell de consciència ara bé en cas contrari entraríem en el reialme del ressentiment, l'amargor de la vida.
I tot seguint reflexionant no
estaria de més preguntar-nos en relació al cor i la gratitud. Efectivament
podríem entendre l'agraïment com una actitud, emoció o sentiment de
reconeixement envers a la vida o en relació als sers.
I com anem de gratitud?.
L'agraïment sincer té a veure i molt amb l'espiritualitat de la persona i és
contemplat des de molts vessants religiosos.
Les religions jueva, la
catòlica i la islàmica enfoquen la gratitud en relació a Déu, entès com el
creador mentre que des de la línia budista el tema de la gratitud està estructurat
de forma una mica diferent.
Des del budisme Mahayana
s'entén que cal agrair als nostres benefactors:
-als pares. Agraïment del do
de la vida.
-a les Tres Joies:
-l'iniciador de la línia budista -Buda-,
-al dharma -el camí espiritual que un@ segueix-
-a la sangha -la comunitat de persones que espiritualment
segueixen els ensenyaments.
-a l'entorn
-a tots els Essers Sensibles.
També es diu que les majors causes de l'aflicció del ser humà
són dues: tenir rancúnia a qui ens obstaculitza i no ser agraïts per l'ajut rebut. Amb aquestes actituds podríem
esdevenir orgullosos i ressentits.
Cal dir també que a nivell
més general, el tema de l'agraïment difereix si comparem la manera de procedir
més corrent amb l'enfocament metafísic. Hem
après culturalment i religiosament que cal demanar a Déu, suplicant, implorant
i aleshores si el que es demana no arriba podem efectuar la màgica interpretació
de que se'ns castiga o de que no som mereixedors d'allò. Es evident que sota
aquest tipus de pensament hi podríem trobar matisos de por, de culpa... La
corrent metafísica aconsella l'agraïment a priori ja que quan es pren aquesta
actitud es treballa en la vibració de la confiança i de l'amor universal; la
persona agraeix d'avançada la possibilitat que té d'obtenir allò tan preuat per
a ella. Així doncs s'aconsella des de la bondat del cor: tenir clar el que es
desitja, visualitzar-ho i agrair-ho.
Per altra part, avui dia la
Psicologia Positiva s'encarrega de subratllar la importància del valor
gratitud. Des d'aquesta línia, els terapeutes aconsellem cultivar aquest
paràmetre. Es pot fer de diverses maneres:
-cercar al final de la
jornada tres agraïments,
-escriure cartes d'agraïment
a sers especials i si és possible fer-la arribar als destinataris,
-un cop a l'any -fi d'any,
aniversari...- escriure una carta d'agraïment a la vida.
-fer un diari d'agraïment
-agrair en tot moment
Estimats amics, un cop més, gràcies
per ser-hi!
Podeu gaudir ara del Amazing Grace de la Nolween Leroy...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada