Les estacions- statio, stationis- de l'any són moments per romandre. Asseure's i
poder contemplar en silenci com la vida es transforma, com va esdevenint aquest
subtil procés de canvi que Gaia ens ofereix, és un luxe que no sempre sabem,
podem o volem apreciar.
Com és dins, és a fora i les
estacions també esdevenen dins nostre.
Ara a la tardor, els devas de la natura semblen anar
enfeinats fent endreça tot tractant de despullar arbres i pinzellar, sense
parar, amb l'àmplia gamma de tonalitats ocres.
Una de les màximes
expressions d'aquest paisatge és la fageda, el reialme del faig.
Quan hi passeges, tot explica.
Tot narra. Qualsevol detall per senzill que sigui et brinda una classe
magistral de l'acte de viure, des de les catifes de fulles de faig passant per
la simfonia cromàtica de les aquelles fulles que encara s'aferren, resistint-se
a deixar-se anar, a fluir.
Anem pels colors...
Si tenim presents els
simbolismes del nostres centres energètics, recordarem que els colors que es
refereixen al nostres xacres des del primer -xacra arrel ( en sànscrit, muladhara)-
fins al quart -xacra del cor ( en sànscrit, anahata)- són:
1-vermell/marronós,
a la base de la columna
2-taronja, quatre dits
per sota del melic
3-groc, quatre dits
per sota del melic
4-verd, a la zona del
cor
Sense parlar del xacres
superiors, com a punt de partida, en aquest cas, ens interessa centrar-nos en
Anahata que tant pot ser representat en verd com en rosa.
Puix que que aquest quart
xacra treballa l'amor incondicional que és la potencialitat sanadora energètica
suprema de la humanitat resulta ben lògic que s'acabi agermanant amb el rosa i que
alhora permeti que el verd -màxima expressió sanadora física- també s'ubiqui en aquest punt.
Tornant a les fulles del
faig, a la tardor, podem contemplar com
la gradació de les tonalitats que acabem
de comentar s'inverteix i la fageda passa del reialme del verd -4 xacra- al
groc -3 xacra-, i d'aquest daurat al taronja -2 xacra- per finar en el vermellosos
terrosos, sovint tant marronosos que quasi ratllen el negre.
La lliçó magistral de la
fageda tardorenca és enorme; ens parla de la generositat de mare terra i ens
demostra que ella, com nosaltres, també transita cap al procés de morir per
ressorgir de nou més endavant, amb més força.
Seguim amb més simbolismes...
Hem pensat mai en quin
precís moment la fulla es desprèn de la branca? Quin procés de patiment físic
la porta a deixar-se anar?. Quan no ens sentim alimentats ens podem arribar a
deixar morir. Per morir en pau, cal generar la combustió del to vermellós corresponent
a les ires contingudes. Es la dansa del foc dels colors: la transmutació. Dansa ritual del Foc .M de Falla
Aleshores, la fulla en el
seu descens, tot lliscant pels corrents d'aire ens mostra com en sap de ballar
el vals, la mort del cigne. Maya Plisetskaya - La Mort del Cigne
En la llengua de les contrades catalanes, el Fagus Sylvatica és anomenat faig no obstant aquesta vocable,
ara en substantiu, també es emprat en temps verbal i ens representa la primera
persona del singular del present. Estem parlant del JO FAIG, l'acció, el
posar fil a l'agulla després del procés de transformació.
No en va les fagedes ens són tan sanadores...
No en va les fagedes ens són tan sanadores...
Per acabar, una
micona de Bach...
Pel Dr.Edward Bach el faig és un arbre que ens pot
oferir remei. Ens diu així... BEECH
For those who feel the need to see more good and
beauty in all that surrounds them. And, although much appears to be wrong, to
have the ability to see the good growing within. So as to be able to be more
tolerant, lenient and understanding of the different way each individual and
all things are working to their own final perfection. -Para quienes sienten la necesidad de ver más bondad y
belleza en todo lo que les rodea-
- The Twelve Healers
and Other Remedies
Així
doncs prenent els aspectes de cada vèrtex energètic, des del primer al quart,
passarem del jo tinc, al jo vull; del jo vull, al jo puc; i del jo puc al jo
estimo. Aleshores, talment com les branques del faig contemplant el cel estenc els braços i
m'implico... JO FAIG.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada